Boot

Go - Kart of the Seas

Hugos Raison Maxi van de idb Marine scheepswerf.
6,5 meter, 12 m² oppervlakte - Ontdek hier alles over de boot,
met de Hugo aan de Mini Transat 2021 deelneemt.

Hugo's Boot Classe Mini 6,50

Hugos Boot
Classe Mini 6.50

In lijn met zijn ervaringen heeft Hugo gewerkt bij de Classe Mini besloten tot serieproductie. De boot van de Type Maxi, gebouwd in het voorjaar van 2020, heeft een zogenaamde scow-boeg, die niet bepaald esthetisch verantwoord is, maar superprestaties levert op reach- en downwindcursussen. koersen voor de windse koersen. Aangezien de koers van de Mini Transat ggrotendeels uit deze banen bestaat, heeft deze boogvorm een aantal een aantal voordelen.
"Op de voordewindse koersen verliest de Raison Maxi nauwelijks iets van zijn prestaties. Deze vorm zou wel eens de toekomst van offshore zeilen kunnen zijn.",
so Hugo Picard

Het ontwerp

Het ontwerp dat SVB
en Hugo verenigd

"Het samenbrengen van technologie, snelheid en elegantie en het creëren van een ontwerp dat SVB en Hugo is - dat was onze richtlijn voor de ontwikkeling van de SVB Team.
We zijn trots op het resultaat!",

zegt Tanja, grafisch ontwerper bij SVB.

Thabo, de gelukkige giraffe

Thabo, de gelukkige giraffe

Sinds 2020 wijst een grote kleurrijke giraffe voor de deuren van SVB klanten de weg. Uitgerust met lichtgevende hoorns aan bakboord en stuurboord, werkt deze zelfs in het donker. De naam THABO betekent geluk, en dat wensen we Hugo toe in zijn regatta's!

Maxi 6.50

Van prototype
naar serieproductie

In de zomer van 2014 ontwikkelde botenbouwer en ontwerper David Raison de eerste Mini 6.50 met een ronde boeg. Voorlopig startte het nieuwe ontwerp in het prototype-klassement. David Raison, zelf een zeer succesvol zeiler (meer dan 30.000 NM singlehanded in de Classe Mini, de Figaro en de Klasse 40, winnaar van de Mini Transat 2011, meervoudig winnaar van de Mini - Fastnet, ...), wisten precies wat belangrijk was. Het prototype met de ronde boeg behaalde consequent goede resultaten in het prototypeklassement.

Dieses neue Design hatte einen durchschlagenden Erfolg. Im Sommer 2017 entschieden sich deshalb die Werft
idb Marin und der Designer David Raison dafür, die neuartige Form endgültig in der Classe Mini vast te stellen. Dus de Waarom Maxi werd geboren als serieboot. Vandaag de dag is de Raison Maxi met de zogenaamde Scow Bow een van de favorieten van de Mini Transat.

Bezoek de Maxi 6.50 nu digitaal

In de Mini

Hugo laat op zijn YouTube-kanaal precies zien hoe het er in zijn boot uitziet.

Dit is het echte geheim van het leven. Alles geven in het hier en nu. En in plaats van het werk te noemen, alles te zien als één groot spel.

Hugo Picard