Mini Transat

De Mini Transat

De Mini Transat - Al 44 jaar een van de grootste uitdagingen in oceaanzeilen!

Tot op de dag van vandaag zijn elke 2 jaar de solozeilers van de Classe Mini van deze uitdaging. Sinds 1985 heeft de en finisht de veeleisende trans-Atlantische race, die alles vraagt van de deelnemers:
Hardheid, moed, uithoudingsvermogen, strategische vaardigheid, navigatievermogen en improvisatietalent.
Een bijzondere uitdaging is niet alleen de grootte van de boot, maar ook de minimale uitrusting aan boord.

De uitdagingen

Vooral met de Mini Transat Racen brengt risico's en gevaren met zich mee die niet onderschat mogen worden. niet onderschat mogen worden.
De schippers moeten alle menselijke en technische uitdagingen zonder hulp van buitenaf aangaan. uitdagingen
van deze single-handed regatta!

Storm

Storm

Tijdens de race is er geen weerbericht via satelliet beschikbaar. Weersvoorspellingen kunnen alleen op de klassieke manier worden gedaan door wolken e.d. te interpreteren. Snelle weersveranderingen zijn daarom moeilijk te voorspellen.

Reddingsoperaties

Boot

Alle moeilijkheden die zich aan boord voordoen (ook tijdens de race) moeten door de schipper alleen worden opgelost. Daarom moeten boot en schipper een perfecte eenheid vormen.

Ongevallen aan boord

Ongevallen aan boord

Aangezien de schippers er alleen voor staan, moeten ze ook echt allround talent tonen in noodsituaties en weten hoe ze zichzelf moeten helpen in geval van ongelukken.

De kwalificatie

De kwalificatie

Om in aanmerking te komen voor de Mini Transat om zich te kwalificeren moeten schippers 1.000 zeemijl single-handed zeilen, non-stop en minstens 1.500 zeemijl verzamelen door deel te nemen aan mini-regatta's. regatta's. Er zijn 84 plaatsen beschikbaar voor de huidige races. Daarom: First Come - First In! De schipper die als eerste aan de kwalificatie-eisen voldoet, mag zich inschrijven voor de Mini Transat registreren. Hugo heeft zich al gekwalificeerd voor de race over de Atlantische Oceaan in juli 2020. Atlantische Oceaan.

De beoordeling

De beoordeling

De race vindt plaats in twee etappes, die samen worden beoordeeld om de overwinning te bepalen:
Les Sables d'Olonne, Frankrijk - Santa Cruz, Canarische Eilanden
en Santa Cruz, Canarische Eilanden - Saint Francois, Guadeloupe.
De boot met het snelst gezeild
Real-time - resultaten winnen!

Mini Transat Kaart Mini Transat Kaart

Slaaptekort

Slechts ongeveer 4 - 5 uur slaap per dag

Minimaler Lebensraum

12 m² leefruimte aan boord

Geen hulp van buitenaf!

Geen weerrouting via satelliet, geen contact met het land

Een snelle rit over de Atlantische Oceaan

Go - Kart van de zeeën! +20 knopen topsnelheid!

De deelnemers aan de Mini Transat 2021

De pre-entry lijst voor het seriebouwklassement is al compleet. Alleen in de prototypeklasse is a deelname nog mogelijk.
Hier vind je de namen van degenen die al geselecteerd zijn voor de Mini Transat 2021 gekwalificeerde schipper. (Status mei 2021)

Afbeeldingsbron: https://www.classemini.com/?mode=skippers

Frankreich Hugo PICARD

Hugo PICARD Serie-klasse

Italien Francesco RENELLA

Francesco RENELLA Serie-klasse

Frankreich Leo DEBRISSE

Leo DEBRISSE Serie-klasse

Österreich Christian KARGL

Christian KARGL Serie-klasse

Italien Luca del ZOZZO

Luca del ZOZZO Serie-klasse

Frankreich Fabrice SORIN

Fabrice SORIN Serie-klasse

Frankreich Pierre MEILHAT

Pierre MEILHAT Serie-klasse

Frankreich Hugo LAURAS

Hugo LAURAS Serie-klasse

Frankreich Anne-Gaël GOURDIN

Anne-Gaël GOURDIN Serie-klasse

Frankreich Georges KICK

Georges KICK Serie-klasse

Frankreich Cyril OMS

Cyril OMS Serie-klasse

Frankreich Jean MARRE

Jean MARRE Serie-klasse

Belgien Djemila TASSIN

Djemila TASSIN Serie-klasse

Frankreich Gaël LEDOUX

Gaël LEDOUX Serie-klasse

Frankreich Louis MAYAUD

Louis MAYAUD Serie-klasse

Frankreich Genis HONTORIA NOGUEROLES

Genis HONTORIA NOGUEROLES Serie-klasse

Frankreich Matthieu LACHARME

Matthieu LACHARME Serie-klasse

Frankreich Ronan JEZEGOU

Ronan JEZEGOU Serie-klasse

Spanien Felip MOLL MARQUES

Felip MOLL MARQUES Serie-klasse

Frankreich Victor D'ERSU

Victor D'ERSU Serie-klasse

Frankreich Thomas DE DINECHIN

Thomas DE DINECHIN Serie-klasse

Spanien Ignasi TICO ARTALEJO

Ignasi TICO ARTALEJO Serie-klasse

Frankreich Cécile ANDRIEU

Cécile ANDRIEU Serie-klasse

Frankreich Jean CRUSE

Jean CRUSE Serie-klasse

Frankreich Marine LEGENDRE

Marine LEGENDRE Serie-klasse

Frankreich Julien HATIN

Julien HATIN Serie-klasse

Spanien Carlos MANERA

Carlos MANERA Serie-klasse

Frankreich Loic BLIN

Loic BLIN Serie-klasse

Spanien Miguel RONDON

Miguel RONDON Serie-klasse

Italien Alberto RIVA

Alberto RIVA Serie-klasse

Italien Giammarco SARDI

Giammarco SARDI Serie-klasse

Uruguay Federico WAKSMAN

Federico WAKSMAN Serie-klasse

Italien Massimo VATTERONI

Massimo VATTERONI Serie-klasse

Spanien Carlos OLSSON RIPOLL

Carlos OLSSON RIPOLL Serie-klasse

Frankreich Nicolas GUIBAL

Nicolas GUIBAL Serie-klasse

Spanien Jose LINARES

Jose LINARES Serie-klasse

Deutschland Lina RIXGENS

Lina RIXGENS Serie-klasse

Frankreich Pierre LEGENDRE

Pierre LEGENDRE Serie-klasse

Frankreich Romain LE GALL

Romain LE GALL Serie-klasse

Frankreich Pierre BLANCHOT

Pierre BLANCHOT Serie-klasse

Frankreich Sophie MONIER

Sophie MONIER Serie-klasse

Italien Andrea PENDIBENE

Andrea PENDIBENE Serie-klasse

Belgien Nicolas FIRKET

Nicolas FIRKET Serie-klasse

Belgien Léandre DE SCHRYNMAKERS

Léandre DE SCHRYNMAKERS Serie-klasse

Frankreich Pierre BLANCHOT

Guillaume DELEMAR Serie-klasse

Frankreich Lennart BURKE

Lennart BURKE Serie-klasse

Australien Christiaan Durrant

Christiaan Durrant Serie-klasse

Frankreich Tanguy BOUROULLEC

Tanguy BOUROULLEC Prototype

Frankreich Tim DARNI

Tim DARNI Prototype

Russland Irina GRACHEVA

Irina GRACHEVA Prototype

Großbritannien Piers COPHAM

Piers COPHAM Prototype

Frankreich Stéphan GUERIN

Stéphan GUERIN Prototype

Frankreich Thomas GRANDIN

Thomas GRANDIN Prototype

Frankreich Francois CHAMPOION

Francois CHAMPOION Prototype

Sinds 1977

Om de 2 jaar over de Atlantische Oceaan

Ze komen niet allemaal aan!

Slechts iets minder dan de helft van de deelnemers haalt de finish van de Mini Transat

Geen prijzen voor de winnaar

Zeilervaring en zeilplezier staan hier voorop

Eén voor allen en allen voor één

Alle zeilers zijn verplicht om hulp te verlenen, op voorwaarde dat ze zichzelf daarbij niet in gevaar brengen.

De goedgekeurde boten

Prototype

Prototype



De prototypes vertegenwoordigen een unieke klasse boten. Het zijn volledig uitgeruste, zeewaardige schepen, maar elk ervan is uniek. Dit komt vooral door de relatief open meetstandaarden. De enige echt strikte specificatie is de totaallengte van de boot van 6,50 m. Door de open regelgeving is de prototypeklasse van de Classe Mini uitgegroeid tot een testklasse voor nieuwe technologieën en ontwikkelingen.
Zo werd in deze klasse niet alleen de zogenaamde Scow Bow (ronde boeg) ontwikkeld, die nu standaard is bij de Raison Maxi, maar ook technologieën die al zijn geïntroduceerd bij de Americas Cup of de Vendée Globe (zoals foiling) werden voor het eerst getest. Een high-performance prototype wordt tegenwoordig van carbon gemaakt, heeft zwaardplanken en waterballasttanks. Sommige boten maken al gebruik van foils om de Mini-boten uit het water te tillen en zo de snelheden te verhogen. High-tech in een notendop.
Dit zijn de prototypes van de Classe Mini 6.50.

Type serie

Productietype



Anders dan de prototypes moeten de productieboten aan speciale criteria voldoen. Ze moeten gemakkelijk te bouwen, eenvoudig te hanteren en kostenefficiënt te onderhouden en te repareren zijn. Het belangrijkste idee achter de opdeling in twee klassen is dat eigenaren van productieboten met een klein en beheersbaar budget kunnen deelnemen aan alle Mini-regatta's. Dat maakt deze klasse tot de perfecte instapklasse in de offshore circus (zelfs zonder grote sponsors als ondersteuning). In deze beoordeling staat dus niet zozeer de technologie of het geld op de voorgrond, maar veel meer het zeilvaardigheid en de strategische vaardigheden van de schippers. Toch halen de productieboten ook gemakkelijk 18 knopen voor de wind. Allesbehalve saai dus!

Prototype Serieproductie
Breed 3 m 3 m
Lengte romp 6,5 m 6,5 m
Diepgang 2 m 1,60 m
Doorvaarthoogte 12 m 11 m
Vrijboord 0,75 0,75
Giek vrij selecteerbaar niet toegestaan
Bugsprit vrij selecteerbaar max. 2,4 m
Aantal toegestane boegsprieten vrij selecteerbaar max. 2
Trimvermogen vrij selecteerbaar Ten minste 400 l
Waterballast vrij selecteerbaar niet toegestaan
Roeispanen vrij selecteerbaar niet toegestaan
Zwaardboten 2 niet toegestaan
Mast Koolstof Aluminium
Staand want Dyneema/andere materialen Draad/roestvrij staaldraad
Afzonderlijke onderdelen en versterkingen Koolstof Kunststof, aluminium en roestvrij staal
Kiel Overhangende kiel Vaste kiel
Stormzeil 4 m² 4 m²
Aantal zeilen aan boord * 7 7

* Er is geen regel die het exacte aantal zeiltypes (genua, grootzeil,...) aan boord specificeert. aan boord. Dit betekent dat er theoretisch ook 7 voorzeilen mogelijk zijn..

Er zijn meer dan 17 ontwerpen goedgekeurd voor de Classe Mini. Ook hier is er sprake van voortdurende ontwikkeling en verandering.
De populairste ontwerpen zijn momenteel de volgende boten:

Pogo 1, Pogo 2, Pogo 3 Zéro, Super Calin, Tip-Top, Naus, Dingo, Ginto, Dingo 2,
Raison Maxi 6.50, Msitral, Nacira, RG 6.50, Argo, Ofcet 6.50, Vector


Hugo's race naar de Mini Transat

Ter voorbereiding op de Mini Transat Race In september 2021 zal Hugo niet alleen deelnemen aan verschillende trainingssessies, maar ook aan enkele miniregatta's:

De Classe Mini 6,50:
Minimaal wonen en maximaal zeilen!

Vandaag is de Classe Mini ongeveer 300 leden. Dat spreekt voor zich. Van ambachtslieden tot ingenieurs, van verpleegsters tot stewardessen, van journalisten tot professionele schippers. De 6,5 meter lange boten inspireren iedereen die houdt van geweldig golfrijden, een sterke gemeenschap en vooral van de dagen waarop de wind waait en de zee zeilers momenten van geluk bezorgt! momenten van geluk! De Classe Mini is zo divers als haar zeilers en zo veeleisend veeleisend als bijna geen andere bootklasse van deze grootte.

Logo Youtube

Afgezien van de race om de wereld ken ik geen andere regatta die zo bijzonder is. Er zijn evenveel mogelijke winnaars als tegenstanders.

Jean-Luc Van Den Heede, winnaar van de Golden Globe Race