Product beschrijving

Combineer je automatische reddingsvest met een volautomatische AIS-noodzender en vergroot de kans dat je in geval van nood snel gevonden en gered wordt. Het SEATEC CLASSIC 165 reddingsvest houdt je drijvende, terwijl het AIS easyOne DSC-noodbaken automatisch AIS-signalen uitzendt via berichttype 1 en 14. Berichttype 1 bevat informatie zoals de huidige positie, koers of driftrichting, snelheid en snelheid. Berichttype 1 bevat informatie zoals de huidige positie, koers of drijfrichting, snelheid, datum en tijd, terwijl berichttype 14 aangeeft of het om een echt noodgeval gaat of om een eenvoudig testbericht. Alle schepen in het gebied die zijn uitgerust met een AIS-ontvanger ontvangen de noodinformatie zowel via een hoorbare waarschuwing als via een tekstbericht rechtstreeks op hun kaartplotters en kunnen snel te hulp schieten.

De nieuwe krachtige AIS MOB easyONE-DSC CL van Weatherdock lijkt misschien op zijn voorganger. Er is echter een belangrijke interieurfunctie aan toegevoegd, de DSC-noodoproep naar maximaal acht verschillende schepen, waardoor uw veiligheid aan boord aanzienlijk wordt verhoogd.

Het vrijgavemechanisme, dat is ontwikkeld door deskundige technici, laat, eenmaal in het water, zelfstandig de staafantenne los en start een MOB-noodoproep (Man Over Board). Het systeem kan ook handmatig door de gebruiker worden gestart. Deze noodtransmissie kan door alle AIS-ontvangers in een straal van 7-8 mijl worden ontvangen en, indien beschikbaar, op kaartplotters worden weergegeven. (Beperkingen in het bereik worden beïnvloed door weersomstandigheden, de toestand van de zee en de hoogte van de ontvangstantenne).
1: 120 g inclusief batterijen
2: Volautomatisch startmechanisme
3: Drijfvermogen en waterdicht tot 10 m

Na automatische activering bij volledig watercontact wordt binnen enkele seconden een DSC-noodoproep verzonden. De oproep kan worden ontvangen door maximaal acht schepen waarvan de MMSI-nummers zijn voorgeprogrammeerd via Bluetooth en de Weatherdock-app. De eerste noodoproep gebeurt zonder GPS-coördinaten.
Zodra de GPS-coördinaten beschikbaar zijn, wordt een tweede oproep met de GPS-coördinaten van het slachtoffer via DSC naar de schepen verzonden. De transmissie wordt herhaald met een interval van vijf minuten gedurende de volgende 30 minuten. De oproepen worden met tussenpozen van 10 minuten verzonden.
Dankzij het lichte gewicht en het handige formaat (168 x 48 x 27 mm) kan de easyONE DSC in elk automatisch reddingsvest worden geïntegreerd. Aangezien het toestel volledig waterdicht (tot 10 meter) en drijfvermogen heeft, kan het ook dienen als MOB-boei wanneer het gebruikt wordt in combinatie met een reddingskraag/reddingsgordel. Als nuttige aanvulling op uw veiligheidsuitrusting kan de easyONE DSC tijdens het onderhoud in alle standaard reddingsvlotten worden geïntegreerd.

Drie stappen voor maximale veiligheid:

Stap 1: Open het reddingsvest

Stap 2: Bevestig de easyONE DSC, maak de reddingslijn vast

Stap 3: Sluit het reddingsvest en u bent klaar!

Tijdens het gebruik moet de easyONE DSC stevig aan de persoonlijke uitrusting (reddingsvest, reddingsboei) bevestigd zijn om te voorkomen dat het toestel en het slachtoffer uit elkaar drijven en om ervoor te zorgen dat reddingsteams de persoon effectief kunnen lokaliseren.
De easyONE DSC verzendt de AIS-standaardberichten Msg.01 en Msg.14; het eerste formaat bestaat uit het AIS-positierapport - het identificatienummer van het apparaat en de koers en snelheid over de grond worden weergegeven. Msg.14 wordt, net als Msg.01, in de zendmodus voortdurend bijgewerkt en herhaaldelijk verzonden, inclusief een veiligheidsbericht, het identificatienummer van het apparaat en de tekstberichten "MOB Active" en "MOB test" die informatie geven over de status van het apparaat.
De testmodus kan worden geactiveerd door op een knop te drukken en toont de functie van de zender via een MOB-testpictogram op de plotter. De AIS MOB easyONE DSC is klaar voor onmiddellijk gebruik en kan worden bediend zonder verdere registratie of persoonlijke identificatie.

Functies in een oogopslag
  • 24 uur batterijduur na activering in de zendmodus
  • 1 watt zendvermogen
  • Zendbereik tot 7 zeemijl en meer
  • Krachtige rode LED-fakkel voor betere zichtbaarheid (bijv. in het donker)
  • Geen jaarlijkse kosten of vergoedingen
  • Geen licenties of draadloze certificaten nodig
  • Klaar voor gebruik met elk automatisch reddingsvest
  • Geen aanpassing van de vaste onderdelen van het reddingsvest nodig
  • Automatische activering bij volledig watercontact
  • 100% drijfvermogen, geen drijfhulpmiddel nodig
  • Tot 8 verschillende MMSI-nummers programmeerbaar voor "gesloten lus
  • Programmeren gebeurt via Bluetooth verbinding met gratis Weatherdock app
  • Handige en robuuste behuizing
Technische gegevens
  • Goedkeuringen: CE & IC (Industry Canada)
  • Afmetingen: 168 x 48 x 27 mm
  • Gewicht: 120 g
  • Batterij: 6 V, 2 lithiumcellen, CR2
  • Frequentie: AIS: 161,975 en 162,025 MHz / DSC: 156,525 MHz
  • Bediening: 2 knoppen ("TEST" en "ON")
  • Display: 2 LED's ("GPS status" en "FLASH")
  • Bedrijfstemperatuur: -20°C tot + 55°C
  • Opslagtemperatuur: -40°C tot +70°C

SEATEC CLASSIC 165 Reddingsvest
Waar voor je geld, zonder compromissen!
Het volautomatische reddingsvest 165 CLASSIC van SEATEC voldoet aan de ISO 12402-3 norm en beschermt je zelfs bij bewusteloosheid. Een ECHTE redder in nood! De signaalgele PU-zwemkamer blaast zich volledig automatisch op (handmatige ontgrendeling mogelijk) binnen een robuuste beschermhoes. Voorzien van een stevig gordelsysteem met geïntegreerd reddingsharnas en stoffen D-ring, waaraan eenvoudig een reddingslijn kan worden bevestigd. De stoffen D-ring helpt het totale gewicht van het reddingsvest laag te houden.
Verdere uitrusting omvat een noodfluit, reflecterende tape op de drijfkamer en "UML MK5" trekkersysteem met veiligheidsindicatoren.

Kenmerken
Drijfvermogen klasse
Goedgekeurd volgens DIN EN ISO 12402-3
Trimvermogen >150 N
Lichaamsgewicht > 40 kg
Borstomvang 55 - 140 cm
Kleur Rood met zwarte naden
Automatische trekker UML MK5
CO²-patroon 33 g
Automatisch slot Optioneel
Kleur drijfkamer Fluorescerend geel
Signaalfluit Ja
Reflecterende tape op trimvest Ja, 3M
Beschermhoes gesloten met Klittenband
Verzegelde naden beschermhoes Ja
Geïntegreerd harnas/reddingsgordel Ja, enkele D-ring
Sluiting Voorzijde, metalen gesp
Achterzijde Gordel
Ophaalriem Ja
Inspectieraam Nee
Sproeikap Nee
Bevestiging voor noodbaken Geen
Noodverlichting Optioneel
Eenvoudige kruisriem Ja, afneembaar
Comfort kruisband Geen
Fleece hals Geen
Opbergzak van gaas Geen
Gebruik Motorboten, rubberboten, cruisen, vissen en als reservejack voor gasten

Wat andere SVB klanten zeggen

100% echte beoordelingen

1 Beoordelingen van klanten

5 (van 1 beoordelingen)
4 Sterren
(0)
3 Sterren
(0)
2 Sterren
(0)
1 Sterren
(0)
Berrnhard S.
van Berrnhard S. Nationale vlag van Oostenrijk 25-07-2017 geverifieerde aankoop
entspricht der Beschreibung; sehr rasche Lieferung

Klanten vragen klanten

Vraag andere SVB klanten die dit product al bij ons gekocht hebben naar hun ervaring.

Uw vraag wordt automatisch doorgestuurd naar andere SVB-klanten en uw vraag wordt gepubliceerd op de productpagina. Stel a.u.b. geen vragen die alleen door het SVB-team beantwoord kunnen worden - zoals de status van een bestelling of productbeschikbaarheid. U bent ook meer dan welkom om contact op te nemen met ons SVB-team via e-mail op: info@svb24.com of per telefoon op: +49 (0)421-57290-0 .

  • Meer "Klanten vragen klanten" beschikbaar in de volgende talen :
  • Nationale vlag van Deutsch
  • Nationale vlag van Français
Er zijn nog geen vragen gesteld. Stel als eerste een vraag!