STERLING Galvanische isolator ZINC SAVER II
Product beschrijving
Galvanische schade: Door de verbinding tussen de aardgeleider en de negatieve DC aarding kunnen er galvanische compensatiestromen ontstaan tussen je schip en een naburig jacht, de jachthaven of andere objecten in het water. Hierdoor kunnen bronzen kleppen oplossen of hele roersystemen kapot gaan onder stress. Het metaal, dat inferieur is in een elektrochemische reeks, offert zichzelf op voor het metaal van hogere kwaliteit. Uiteindelijk, als je jacht beschermd wordt door anodes, is het alleen maar logisch om je anodes ook te beschermen, toch?
Als een naburig schip of jachthaven geen anodes heeft, worden jouw anodes gebruikt voor bescherming. Als deze verbruikt worden of niet voldoende zijn, heb je een serieus probleem. Onverwachte corrosie kan dan de saildrive, aandrijflijn, kleppen of andere onderdelen vernielen. Het vervangen van deze componenten is erg duur en complex.
Door deze galvanische isolator te installeren, kun je de slijtage van zinkanodes verminderen, aangezien de anodes niet automatisch de hele jachthaven en naburige jachten beschermen.
Deze unit voldoet aan de eisen van ISO EN13297 en ISO 8846.
Afmetingen: 220 x 110 x 100 mm.
Aansluiting: 2x 6 mm draadbouten
Opmerkingen
Je ontvangt de 30 amp versie.
We krijgen vaak de vraag waarom 30 ampère, omdat de meeste netstoringen de RCD op de boot activeren, d.w.z. ze zijn relatief erg klein.
Dit is in theorie waar, maar u moet er ook rekening mee houden dat de RCD mogelijk niet uitschakelt.
In dat geval loopt er een kortsluitstroom door de (groen/gele) aardleiding, die in het geval van de grootst mogelijke fout wordt beschermd door de stroomonderbreker (zekering) op de steiger.
Daarom is deze unit zo gekalibreerd dat hij bij een ernstige storing in het 230V-boordsysteem de nominale (fout)stroom, in dit geval 30 A, via de aardleiding 24 uur lang kan afvoeren naar aarde zonder dat de temperatuur van het koellichaam hoger wordt dan 90°C.
Idealiter wordt de galvanische isolator zo dicht mogelijk bij de walaansluiting geïnstalleerd. De temperatuur van het apparaat is normaal gesproken gelijk aan de omgevingstemperatuur. Het apparaat kan echter heet worden door een hoge lekstroom veroorzaakt door een ernstige storing in het boordsysteem. Monteer het apparaat daarom op een plaats die hittebestendig, zo droog mogelijk en goed geventileerd is en houd aan alle kanten minstens 10 cm vrije ruimte.
Waterdichte versies, zoals de STERLING ProSave W 32A, zijn beschikbaar voor gebruik in omgevingen met een hoge vochtigheidsgraad. Neem contact met ons op als u vragen hebt!
Opmerking
Aangezien de zinkbespaarder niet "fail safe" gecertificeerd is - de werking of een storing moet visueel of akoestisch worden gecontroleerd, bijv. met een walstroomindicatiepaneel LAR.
Documenten
Art.nr.: 23404
Accessoires
Klanten kopen ook
Vergelijkbare producten
Klanten vragen klanten
Vraag andere SVB klanten die dit product al bij ons gekocht hebben naar hun ervaring.
Uw vraag wordt automatisch doorgestuurd naar andere SVB-klanten en uw vraag wordt gepubliceerd op de productpagina. Stel a.u.b. geen vragen die alleen door het SVB-team beantwoord kunnen worden - zoals de status van een bestelling of productbeschikbaarheid. U bent ook meer dan welkom om contact op te nemen met ons SVB-team via e-mail op: info@svb24.com of per telefoon op: +49 (0)421-57290-0 .