TRAVEL 503 S Elektrische buitenboordmotor / korte as
Maar we hebben een opvolger voor je:
Product beschrijving
- Kan alles wat een 1,5 pk benzine buitenboordmotor kan, plus hij is milieuvriendelijker, stiller, lichter en handiger
- Met zijn geïntegreerde lithiumaccu en uitstekende efficiëntie is de TRAVEL hét alternatief voor een kleine buitenboordmotor op benzine.
- Boordcomputer met GPS-berekening van de resterende actieradius
- Oplaadbaar op zonne-energie - ook tijdens de reis
- Kan gemakkelijk worden gedemonteerd voor transport en ruimtebesparende opslag
- Een schone zaak: het maakt niet uit hoe of waar u uw Travel opbergt, er is geen risico op lekkage of benzineluchtjes
- Traploze voor- en achterwaartse aandrijving
- Handmatige kantelbeveiliging met aarding
- Handmatig trimapparaat in 4 stappen
- Volledig waterdicht (IP67)
- Tiller bediening
- Geïntegreerde accu met 320 Wh Li-Ion
- Inclusief uitrusting: Travel 503 S met accu en lader
Bereik en snelheid:
Snelheid | Bereik | Looptijd | |
Langzaam | 2,0 kn (3,7 km/u) | 12,8 nm (23,8 km) | 6:20 uur |
Halfgas | 3,0 kn (5,5 km/u) | 6,4 nm (11,9 km) | 2:08 uur |
Vol gas | 4.0 kn (7.4 km/u) | 2,8 nm (5,2 km) | 0:42 uur |
Torqeedo kan worden opgeladen via zonne-energie - zelfs tijdens het rijden (optionele accessoires vereist).
Informatie over actieradius en snelheid:
Als je door water vaart, neemt door de verplaatsing het benodigde vermogen toe in verhouding tot de kubus (derde macht) van de snelheid. Dit betekent dat bij een verdubbeling van de watersnelheid acht keer zoveel vermogen nodig is.
Omgekeerd betekent dit natuurlijk ook dat slechts een kleine snelheidsvermindering het bereik aanzienlijk zal vergroten. Alleen al het verminderen van de snelheid met bijvoorbeeld een halve knoop heeft een aanzienlijk effect op de resterende actieradius.
Omdat hoofdrekenen tot de derde macht nogal lastig is, berekent de boordcomputer van de Travel voortdurend de resterende actieradius voor je. Hiervoor combineert hij de verbruiksgegevens van de motor met het laadniveau van de accu's en de via GPS verkregen snelheid over het water. Dit betekent dat je de resterende actieradius in realtime kunt aflezen op het display van de Travel. Met de TorqTrac App kun je zelfs de resterende actieradius aflezen van een kaart op je smartphone.Technische gegevens:
Ingangsvermogen | 500 W | |
Vermogen | 220 W | |
Vergelijkbare buitenboordmotoren op benzine (voortstuwingsvermogen) | 1,5 PK | |
Vergelijkbare buitenboordmotoren op benzine (stuwkracht) | 2 PK | |
Max. totaal rendement in % | 44 % | |
Statische stuwkracht | 40 lbs* | |
Geïntegreerde batterij | 320 Wh Li-Ion | |
Nominale spanning | 29.6 V | |
Uiteindelijke laadspanning | 33.6 V | |
Totaal gewicht | 12,9 kg | |
Motorgewicht zonder batterij | 8,9 kg | |
Gewicht geïntegreerde batterij | 4.0 kg | |
Lengte as | 62,5 cm | |
Standaard schroef | 9 km/u bij 790 W | |
Max. schroefsnelheid | 700 RPM | |
Besturing | Helmstok | |
Besturing | 360° vergrendelbaar | |
Kantelinrichting | Handmatig met aardingsbeveiliging | |
Kantelhoek | 70° | |
Triminrichting | Handmatig, 4-staps | |
Geïntegreerde boordcomputer | Ja | |
Traploze vooruit/achteruit aandrijving | Ja |
* Statische stuwkrachtgegevens van Torqeedo zijn gebaseerd op metingen volgens ISO-richtlijnen die wereldwijd van toepassing zijn. Statische stuwkrachtgegevens van vismotoren worden gewoonlijk anders gemeten en resulteren daarom in hogere waarden. Om de statische stuwkracht van Torqeedo te vergelijken met die van conventionele vissersboten, moet ongeveer 50% worden opgeteld bij de statische stuwkrachtspecificatie van Torqeedo.
Accu's opladen via het boordnet
In sommige handleidingen staat dat een omvormer nodig is om de accu's op te laden via het boordnet. Dit is onjuist.
Wat correct is, is dat: De accu kan worden opgeladen met een spanningsbereik van 9,5V....50V. De minimale stroomsterkte moet 4A zijn.
Idealiter zou je de TORQEEDO DC-lader moeten gebruiken, die is uitgerust met een sigarettenaanstekeradapter en een 5,5/2,5 mm coaxiale voedingsconnector.
Als de accu via deze kabel moet worden opgeladen, is het essentieel dat de polariteit van de aansluiting correct is.
Controleer de positie van de coaxiale voedingsconnector: Het middelste contact is POS, het externe contact is NEG. Niet-naleving kan leiden tot schade die niet onder de garantie valt.
Documenten
Accessoires
Bekijk opvolgers voor dit product
Klanten kopen ook
Vergelijkbare producten
Klanten vragen klanten
Vraag andere SVB klanten die dit product al bij ons gekocht hebben naar hun ervaring.
Uw vraag wordt automatisch doorgestuurd naar andere SVB-klanten en uw vraag wordt gepubliceerd op de productpagina. Stel a.u.b. geen vragen die alleen door het SVB-team beantwoord kunnen worden - zoals de status van een bestelling of productbeschikbaarheid. U bent ook meer dan welkom om contact op te nemen met ons SVB-team via e-mail op: info@svb24.com of per telefoon op: +49 (0)421-57290-0 .