Als je de encoder op een weerstandsuitgang programmeert, werkt dit niet bij puur elektronische systemen die een weerstand inlezen (zoals bij mij bijvoorbeeld bij de tankingang van een Victron Cerbo GX).
Onderzoek door de fabrikant bracht het volgende aan het licht. Citaat
"De "Weerstand"-instellingen van de BEP TS-1 ultrasone zender bootsen geen echte weerstand na in de zin van ohmse weerstand, maar werken met PWM. Deze weerstandsinstellingen kunnen alleen worden gebruikt met mechanische apparaten, aangezien de mechanische traagheid van de spoel naaldveer van het apparaat zorgt ervoor dat de naald een tussenpositie inneemt ten opzichte van de PWM die het juiste tankniveau aangeeft. Voor alle andere elektronische meetapparatuur, zoals AD-converters, MFD's enz., moet de uitgang worden ingesteld op 0 - 5V."
Voor mij betekende het dat ik de sensor moest laten herprogrammeren naar 0...5V en een speciale tankmodule (GX Tank 140) moest installeren op de Cerbo GX.
De brandstofzender werkt perfect. De meegeleverde spanningsdeler kwam echter niet overeen met mijn VDO-instrumenten die in de bestelling waren gespecificeerd, dus ik moest mijn eigen spanningsdeler bouwen. .
nachdem ich mehrere verschiedene Geber für die Tankanzeige Frischwasser ausprobierte hab ich nun endlich einen hervorragenden Geber gefunden. Die Tankanzeige funktioniert jetzt endlich sehr gut. Dank auch an das Team von SVB, die die Einstellung des Gebers vornahmen.
Het apparaat is goed, ervaart de ervaring, de uitgangsspanning gaat via een emittervolger (transistor) en een weerstand van 100 ohm naar een 4 tot 20 mA VDO-instrument dat werkt. Voor de sensor heb ik een geluidsbuis 40 mm geïnstalleerd op de tankzool, dan zal deze niet schuren voor de sensor, de oefening zal dit laten zien. De flens met 5 gaatjes is een traktatie !!!
Kan de sensor niet gebruiken zoals bedoeld, omdat een zijwaartse afstand van minstens 15 cm tot de tankwanden moet worden gehandhaafd. Dit is niet mogelijk met mijn tank. Zou het in het centrale inspectiedeksel moeten installeren; dat zou dan moeilijk zijn om aan te schuiven.
Behulpzaam?
van Rainer R.
27-11-2023
in gebruik op een Jongert 57
De brandstofzender is in september 2020 aangeschaft en geïnstalleerd voor ruim € 200,-. Het werkte goed tot het voorjaar van 2023, d.w.z. 2 12 jaar. Daarna gaf het instrument pas na het inschakelen VOL aan en na een mislukte zoektocht naar een storing werd het in september 2023 vervangen door een eenvoudige hefboomactuator voor € 18. Dit werkte meteen. Lt. De garantie van SVB is verlopen en de TS1 kan niet worden gerepareerd omdat deze is gegoten. -(( geweldig product v-(( Je kunt het nu gewoon weggooien.