Klantenwaarderingen

PICO Blauw pakket

4.7 (van 7 beoordelingen)
4 Sterren
(0)
2 Sterren
(0)
1 Sterren
(0)
Marc V.
van Marc V. Nationale vlag van België 07-05-2018 geverifieerde aankoop Variant: 24375
Duidelijke uitleg voor installatie! Perfecte werking en gemakkelijk te bedienen !
Top product!
Michael K.
van Michael K. Nationale vlag van Zwitserland 28-10-2021 geverifieerde aankoop Variant: 24373
Wirklich sehr schön und praktisch.
Schafft Übersicht in jeder Hinsicht.
Finn K.
van Finn K. Nationale vlag van Denemarken 11-08-2021 geverifieerde aankoop Variant: 24373
Upgrade of montoring electric system
Bernhard Z.
van Bernhard Z. Nationale vlag van Duitsland 21-07-2021 geverifieerde aankoop Variant: 24373
Genau danach habe ich gesucht
Markus W.
van Markus W. Nationale vlag van Duitsland 10-02-2021 geverifieerde aankoop Variant: 24373
SVB immer wieder gerne!
Top Produkt, hält was es verspricht.
Johannes B.
van Johannes B. Nationale vlag van Duitsland 04-08-2018 Variant: 24373
Sehr positiv überrascht
Ik weet een beetje van elektriciteit, maar ik zou mezelf een leek noemen. Toch was het voor mij geen probleem om de Pico op mijn jacht te installeren en in gebruik te nemen. De Pico laat alles duidelijk en duidelijk zien, ook gemakkelijk via WIFI op de mobiel (Android). Wat mij vooral beviel was de BUS-aansluiting, waarmee vrijwel elk aantal modules zoals ampèremeter, temperatuur- of spanningsmeter aan de bestaande installatie kan worden toegevoegd. Aan het begin van het "Battery Management" -project wilde ik het laten staan met de weergave van het totale vermogen met zonne- en koelkastvermogen. Ik zal echter meer modules bestellen om mijn motor- en generatorbatterijen te bewaken. Ik kan de Pico aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een schoon en tijdig accubewakingssysteem voor hun boot of expeditievoertuig.
Stefanie L.
van Stefanie L. Nationale vlag van Duitsland 01-10-2018 Variant: 24373
Viel versprochen, wenig gehalten
Aan boord bij mij draait de Pico Blue ongeveer 5 maanden en loopt parallel aan een Victron BMV 702. De algemene installatie was eenvoudig. Dit geldt ook voor de bedrading van de hoofdshunt en de modules met elkaar. Het display ziet er van hoge kwaliteit uit, bijna als een Apple-product. Het wordt problematisch als u bijvoorbeeld ingangen van de SCQ-25 parallel probeert aan te sluiten en deze als één ingang configureert. De eerste werkt op de een of andere manier, zelfs als het niet wordt beschreven - de bedienings- en installatie-instructies zijn heel erg slecht en beantwoorden niet alles wat je moet weten over installatie en bediening - met de laatste faalt de Pico. Als ik bijvoorbeeld twee 25A-ingangen met elkaar verbind zodat ze de opbrengst van het zonnesysteem met een zonnecontroller moeten weergeven, worden ze toch afzonderlijk in het display weergegeven als twee ingangen. Hetzelfde geldt voor de windgenerator, die ook twee ingangen nodig heeft omdat hij af en toe meer dan 25A produceert. De alarmen in de Pico Blue werken niet en sommige kunnen niet worden geconfigureerd. Alleen de app, die ook extreem defect is, geeft af en toe een alarm af. Er zijn nog veel meer dingen die ik hier zou kunnen opnoemen die niet werken. Bijvoorbeeld de geschiedenisweergave. De programmeur stroomlijnde gewoon weg. Zelfs als het wordt geadverteerd op de Simarine-website. Dat geldt voor veel andere advertenties die worden geadverteerd. Ik had contact met de fabrikant, die de remedie aankondigde door middel van een firmware-update. Dat was 4 maanden geleden. Sindsdien heb ik niets meer van hem gehoord... Simarine reageert niet meer op e-mails. Maar niet in de laatste plaats het belangrijkste. Hoe zit het met de nauwkeurigheid van de SOC-weergave en de bepaalde stroomwaarden van de verschillende shunts? Het SOC-display (State of Charge) op zich is een verstandig idee. Maar alleen als hij één enkele oplader gebruikt waarvan hij het gedrag kan leren. Ik heb veel verschillende laadregelaars aan boord (zon, wind, sterling, walstroom, etc.). Ze hebben allemaal een iets ander laadgedrag. Hierdoor weet de Pico niet meer wanneer de accu's daadwerkelijk 100% zijn opgeladen. Dit moet dus handmatig worden bediend, anders negeert u dit gedrag. De vermogensweergave op de hoofdshunt is zeer nauwkeurig. Hetzelfde geldt voor de spanningsweergave. De huidige weergave van de SCQ25 is behoorlijk fout voor alle 4 ingangen. De barometerweergave geeft altijd 4Hpa te veel aan. De temperatuurweergave is nauwkeurig. De niveau-indicator is enorm afhankelijk van een goede kalibratie en is niet eenvoudig in te stellen. Na vele uren proberen en een aantal kalibratiepunten is het me redelijk goed gelukt. Oh ja. Voorzichtigheid is ook geboden als u kiest voor een Blauw pakket. Voor mij was het pakket compleet. Twee anderen die ik kende hadden de verkeerde shunt (301 in plaats van 501) in het pakket of de SCQ25 ontbrak. Aangezien het blauwe pakket niet door SVB wordt ingepakt en waarschijnlijk uit China komt, moet u het zeker eens controleren. Mijn conclusie: Mooi toestel dat er stijlvol uitziet. Zeker zeer geschikt voor temperaturen en vulniveaus. Ook goed voor het monitoren van grote stroomverbruikers zoals koelboxen, vriezers en generatoren (wind, zon). Het is echter slechts in beperkte mate geschikt voor batterijbewaking. De werkelijke waarden zijn heel anders dan de werkelijkheid. Hier blijf ik liever bij de BMV-702.